Titulació: | Diplomatura en Educació Social | ||||
Data d'homologació: | 15.09.2003 (BOE núm. 282, 25.11.2003) | ||||
Estructura: | Primer cicle | ||||
Durada: | 3 anys | ||||
Accés: |
Opció PAU LOGSE: Arts, Cientificotècnica, Humanitats, Ciències Socials, Ciències de la Salut Opció COU: CFGS i FP-2: Només els que hi tenen accés |
||||
Crèdits: |
Troncals | Obligatoris | Optatius | Lliure elecció | Total |
103 | 36,5 | 31,5 | 19 | 190 |
Els estudis d'Educació Social tenen per objectiu la formació de professionals que intervenen en el camp social des d'un vessant educatiu. és una diplomatura de caràcter professionalitzador que aglutina les diverses formes d'educació no formal i educació no reglada: educació d'adults, pedagogia del lleure i animació sociocultural, educació especialitzada, formació i inserció ocupacional, etc. L'educador social incideix en la millora de la qualitat de vida de les persones a través de la seva socialització i de la seva realització personal, així com en la dinamització de grups i comunitats.
Conèixer i apreciar els aspectes relacionats amb el món de la pedagogia, la psicologia i l'antropologia.
Motivació per treballar amb persones i col·lectius en dificultat social. Habilitats i destreses per a la dinamització i l'animació de grups. Sensibilitat i respecte per les diferències individuals. Dinamisme, empatia i habilitats socials per a la comunicació amb persones. Interès pels processos d'ensenyament-aprenentatge.
Els estudiants matriculats en qualsevol dels estudis que s'imparteixen a la UdL hauran de superar en el primer any acadèmic un mínim de 12 crèdits entre les matèries troncals i obligatòries.
Qualsevol àmbit educatiu que es dóna fóra de l'escola: benestar social, cultura, prevenció de riscos socials, etc.
Treballar amb sectors de població que es plantegen noves formes de participació i de dinamització cultural i social (centres cívics, casals, oficines d'orientació, escoles de formació d'adults, etc.).
Treballar amb sectors de població en situació de dificultats socials (centres d'infància maltractada, centres de justícia juvenil, serveis per a toxicòmans, medi obert, adopcions i acolliments familiars, centres penitenciaris, etc.).
Treballar amb sectors de població diferenciats (gent gran, emigrants, dones maltractades, joves i adults en atur, etc.).
Treballar amb sectors dedicats a ocupar el temps de lleure amb una finalitat educativa (ludoteques, equips de campaments, entitats d'animació sociocultural, etc.).
Llicenciatura en Psicopedagogia
Llicenciatura en Ciències del Treball
Llicenciatura en Comunicació Audiovisual